M.E.S.T.I ramai yang tak tau ?


Bismillah...
kenal tak gambar apekah ini ?
Ha? Tak tau ?
ish..ish ...
Pernah tak dengar peribahasa :
"Kesana kemari asyik berdua macam Belangkas?"
pernah?
Ha..kepada yang tak tau ...Ni la Belangkas ...

Ni pulak pandangan dari bawah
Dari kecik aku dah biasa dengan haiwan ini..
Sesiapa yang dilahirkan sebagai 'anak laut'
(ayahku Nelayan dulu ye)
macam aku..akan tau benda ni
semalam aku dapat SMS daripada adik aku kat kampung ...


Bile aku bukak bukan SMS rupanya..tapi MMS
adikku hantar gambar dibawah ni

Beserta ayat
"Angah, Hari ni kami makan Telur Belangkas Bakar, Jangan Jeles"
Huh..Kuang Asem tol....
Serius
Gulp..gulp...aku telan air liur
ni yang mampu aku reply kepadanya...

"Nak Jugakkkkkkkkk"


Dah lama giler aku tak makan benda ni sebab ayahku pun dah tak ke laut lagi
...sedapnya
betul...Sedap..
aku suke..rasenya lemak2
macam telur Ikan...
Belangkas ni tak de Isi...tapi dia ade telur yang sangat sedap ...

Mesti ramai yang tak tau benda ni boleh dimakan dan SEDAP?





14 comments:

n0n0n said... Reply Comment

macam sedap je......nyum....

miszgarfien said... Reply Comment

ayh ckp telur belangkas sedap tp x berani nak mkn...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

nonon: Memang sedap...huhu

ein : cuba la rase kalau ade depan mata...hhihi

CITY® said... Reply Comment

mawar,

akak pernah makan
akak kenal juga belangkas ni
tapi dah lupa kat mana dah lama dulu
mmg akak suka dan sedap
rindu nak makan lagi
kat mana ada jual
jom p makan
heeeeeeeee

Ena said... Reply Comment

serious la kan.. memg akak x kenal pun rupe belangkas selame nie.. hu3x..
camni rupenyer.. owyh! leh makan juge telurnyer.. untungkan duk dekat ngan laut sbb leh kenal mende2 nie, pastu leh makan sumer fresh2 lg..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

Sis Biru... Sedap kan kak...
ade ke orang jual benda ni ? macam tak pernah jumpe plak..hihihi kalau ade jom nak blanje akak biru makan ..hihihih :P

Sis Ena : hihi..ha..ni la belangkas, sedap akak...saya sejak dah tak duduk ngan mak ayah ni ..dah tak dapat makan lagi dah ... :(

zan xray said... Reply Comment

belangkas ni macam topeng muka pun ada jugak skali tengok.
Saya pun tak pernah makan telur belangkas. harap ada peluang nanti.

myQza said... Reply Comment

gurlp!

x pernah rasa

pak long said... Reply Comment

salam buat tuan umah...
kalau kena pukat memang susah nak bukak menda ni...sebab kaki dia banyak....betui ka org kata nak makan belangkas kena pandai proses...pak long x pandai makan..

Maiyah said... Reply Comment

x pernah rasa, tp kata mkn bleh mabuk ke

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

Bro Zan : hihihi..topeng muke?..haah..ade gak rupenya..hihi

Tedi : kalau ade terjumpa...sila lah rase...sedap....

Pak Long : Salam,Haah..memang pun..boleh koyak pukat ..huhu...btol la kalau nak makan belangkas b4 bakar kena potong ekor dia separuh utk buang racun.

Kak Maiyah : saya makan dari kecik tak de la mabuk pun..tapi kena la orang yang biase masak....sbb kna buang racun dia dulu...

hudamcgyver said... Reply Comment

ye ker? isk2..tak pernah tau pun..huhuhu

belangkas berdarah biru. hehe

Che' Pit said... Reply Comment

tahu tahu
CP tahu tu
tapi x pernah makan ler..
rasa tak tergamak lak

PCL said... Reply Comment

bagi org yg x biasa mkn mmg la geli..so kena try la lps nie..sy pon baru nak try makan...goreng je ker?