Berbasikal di Putrajaya

 Bismillah .....

Hari ni lambat sikit bersiaran...huhu...
biasa la nak ambik mood menaip tu kna dua tiga minit  taip-padam-taip-padam..
pastu bos panggil ....habis...kelaut lah dulu mood-mood tu 
keh..keh..keh ...

O.k hujung minggu lepas Tn.John dengan berbesar hati kejutkan saya awal pagi ...
haishh...org ngah sedap tarik slimut dia bising soh bangun...ingt nak kemana 
rupanya dia nak bawa saya pergi ride kat Putrajaya ...
katanya dia dah tau jalan yang tak bahaya ...yang cantik dan boleh bawa saya 
kalau b4 this dia ride sorang lalu kat jalan raya dia tak nak bawa saya 
bahaya katanya T_________T 

baiklah -__-" adinda menurut kata kakanda #pitam hahahhaha
saya pun duduk jela bersimpuh  menunggu kepulangan nya ke rumah 
dulu ade la beberapa kali Tn.John bawa saya berbasikal kat Taman Tasik Perdana
tapi lepas tu dia cakap kat Taman tasik tu tak best ...ramai orang 
jadi dia mula la ride sorang dan basikal saya bersawang la kat rumah -____-" 

tapi this time dia nak bawa saya..yeayyy hihi
kami bawa dua buah basikal dalam kereta .....satu tu folding bike ...
so lipat je ...senang ...satu lagi buka tayar dan load je dalam keta ..muat :) 
sampai kat Putrajaya dalam pukul 8.00
siap keluarkan basikal sume ...mula la kami berbasikal ....

Serius trek basikal tu cantik sgt ...sepanjang jalan saya kayuh basikal 
sambil menikmati permandingan yang supper cantik! 
trek tu tepi tasik banyak pokok-pokok .....

hari sabtu tu kami kayuh basikal sejauh15 kilometer ...
oii......penat giler..dah la seluar trek yang saya pakai tu buat hal ! 
Damn!!!...boleh plak seluar tu sangkut kat crank set habis koyak ..adoi sakit jiwa 
seluar tu besar tu pasal dia sangkut ....spoil je...
tapi disebabkan tak mau spoilkan perjalan berbasikal kami...
saya buat rilek jela...kang saya bising-bising Tn.John ajak balik pulak..rugi la ...huhuhu 
tapi dalam hati haish...mmg menyumpah jugak la kat seluar tu ..hahhaha 

perhentian pertama kami kat bawah jambatan 
rileks sekejap ambil napas :P 
lagi satu montot sakit..hahaha 
org kan biasa kayuh pakai seluar yang ade padding tu ...
tapi Tn.John tak bagi pakai yang tu dia cakap ketat ...
yup mmg la ketat macam legging tu -_____-"


Tn.John boley la dia pakai complete 
seluar dia ade padding mane tak laju je dia kayuh ...
saya ni dah kebas da montot  macam dah xde rase dah ..
ekekekeke....

next time kalau ride lagi nak kna prepare sikit 
nak pastikan boleh pergi lebih jauh :P 
o.k tak tau kenapa macam stress plak tengok gambar sendiri masa ride tu ... >__<
dengan seluar kembang , muke kembang ...semua ar nak kembang ...mencikk..hahhaha

tak caya ? 
tengok ni ...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



balik je rumah lutut macam dah tak ada gris lagi ..bhahaha
sakit bebeno nak naik tangga ....padan muke :P 
keesokan harinya Tn.John pergi sorang ...saya tak nak ikut sbb lutut sakit ...
ngeeeeee ... 


Sekian .

4 comments:

Fazleyatul Aini said... Reply Comment

urat terkejut kot
kene warming up dulu agaknya

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

xpe. assume je ni cam 1st attempt. relax jap, then lps ni, buleh ride lagik. kite beat sape dulu 'jadik #hannahmastura'. chaiyok2! ha3..

Unknown said... Reply Comment

bila la dapat kayuh basikal sama2 dgn kekanda.. T__________T
**kaki ko sampai ke jah nk kayuh basikal? nangisss mak!~ hahahhaha

Unknown said... Reply Comment

lutut terkejut agaknye.
bangun2 tido trus pergi mengayuh basikal jarak jauh.. len kali kena mula dekat2 dulu.. hehehe