Cara menyediakan infused water

Bismillah....

Atas permintaan uolss yang disayangi  dan yang anjer sgt tu ...hahahhaha
meh la saya tunjukkan bagaimana menyediakan infused water ...
serius ni paling senang dalam donia :) 
lepas baca ni pegi la cari buah pape buat lah ...sbb senang sgt 
cara : 

"Place the fruit, herbs, and/or spices in the bottom of one of the glass jars, and muddle with a wooden spoon. (That basically means mash up the fruit in the bottom of the jar to release some of the flavour-filled juices.) Fill the jar with water and give it a taste. (You can also fill the jar with seltzer water for a fizzy treat.) If you'd like something a bit sweeter, try adding some agave (and mix until dissolved). Enjoy as-is or refrigerate overnight for maximum flavour."

cara saya : 


potong je buah yang ada .....
kemudian masukkan air ...kacau atau shake sikit...
.biarkan sekurang-kurangnya 30 minit 
supaya vitamin dan semua zat buah tu larut dalam air sebelum diminum 
simple je kan .. :) 



tadaaa... dah siap infused water saya hari ni :) 
nanti second entry saya bg idea sikit nak infused buah apa 
dan juga kebaikan buah tersebut .....lain buah lain kebaikan dia tau 

dah habis minum tambah air ...saya biasa buat 2 kali isi air je ..
lepas habis air kali kedua...buah tu makan la jgn buang pulak...
membazior amalan syaiiitooonn ye kawan2...

Selamat mencuba :) 
harap ini dapat membantu 

sekian . 

2 comments:

Unknown said... Reply Comment

okeh.. cantek!!
nanti nak buat jugak..

jangan lupa share kebaikkan untuk setiap buah2 pulak eh.. tq..:)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

tq kerana menganjekn kami. eceh! ha3..