Merawat Fungus pada kucing

Bismillah....

haritu masa saya cerita pasal ginger kan saya ada bagitahu ginger ni ada masalah fungus 
masa mula ambik telinga dia berdarah ....asyik garu-garu la tu ...
Tn.John risau je pasal telinga dia ..boleh baik ke?
bahaya tak ? jangkit tak ? 
semua persoalan ada kat kepala dia...hahhaha
ater...bini awok ni bukannya VET nak jawab semua persoalan tu 
saya cuma mampu cuba ubatkan dia ..tu je :P 

itu la rupa telinga ginger on his first day kat rumah saya 
itu saya dah lap kesan darah ngan tisu basah ...
kemudian saya mula sapu ubat 


bawah mata dia pun ade kesan luka....
infection dari telinga rasenya ....
sekarang saya dah cuci dalam telinga dia...
dia marah bunyi berdengus-dengus ...hahahha
pedulik apa aku korek je sampai cuci ...kakakkakakka
untuk kebaikan awok ginger oii..tak payah la nak marah sgtttt :P 


ubat atas telinga tu saya sapu Canisep...kat bawah mata pun...
dalam telinga cuci pakai Adolac dan picit sikit dalam telinga dia 
yang eversoft tu buat sikat bulu begumpal dia ...kusut nye alahai 
tersangkut-sangkut sikat ...huhu -____________-"

ni yang latest ...ginger dah ensem kan ? 
tapi bulu kat belakang tu je kurang tumbuh lagi...
nanti saya update pasal bulu belakang badan dia yang saya potong tu ...

sekian. 

4 comments: