Tunggu

Bismillah....

Asyik cerita bergambar je ni nak borak-borak kosong je 
korang suke tak menunggu? saya memang tak suke kalau dah janji pukul berapa-berapa 
tapi orang yang berjanji masih tak kunjung tiba 

perangai saya ni sama la macam ayah dan Tn.John 
semua pun tak suke menunggu..
ayah saya kalau dia cakap nak gerak pergi kenduri pukul 11.00
ko lambat pukul 11.00 baru nak pakai tudung?
memang dia tinggal je
padan muke? hahahhaha 

Bila saya sendiri tak suke menunggu 
memang la saya akan cube elakkan orang lain menunggu saya
Tn.John pun dulu ms belum berkahwin ...
bila janji nak keluar ...saya akan pastikan siap 10 minit
 sebelum dia sampai supaya saya tak kelam kabut 

dia pun tak de la sampai je buat muke cencorot kan?
hihihi...tapi tak la bermakna saya tak pernah lambat ?
pernah lambat kalau tetiba sakit perut 
tetiba kunci hilang ....da cube cepat tapi apakan daya ...huhuhu

sampai sekarang benda ni mmg saya praktikkan ...
kalau nak keluar saya akan siap dulu supaya boleh gerak tepat pada masa 



tapi benda ni elok juga diamalkan 
cuba kalau nak naik flight? mana boleh lambat ...memang awak kena tunggu 
kalau lambat dia tinggal..bas ..train semua konsep dia sama 
ko lambat dia tinggal 

kami pernah blind date dengan orang nak beli barang thru Mudah.com 
janji pukul 8.00 mlm ...7.30 mlm kami dah tunggu orang tu 
tapi sayangnya kenapa susah sgt orang nak tepati masa ?

macam pernah sekali tu 
ada orang nak ambil anak kucing saya...
dah berkali-kali saya whatsaap dia bagitau jumpa tepat 8.00 malam 
sebab husband kerja malam ...dia kena masuk ofis sebelum 8.15
tapi tetappppppp jugak nak datang lambat ?
alasan jem? tak sempat sampai ?

dah tau jem keluar la awal
cuba la rancang perjalanan ....kalau nak naik flight boleh ke bagi alasan jem dekat pilot?
memang TAK la kan ?
Tn.John memang dah mengamuk...
dah janji tapi main-main 
dah cakap 8.00 mlm mintak lg setengah jam?
habis dia nak masuk kerja cemana? 
jadi saya terus cancel nak bagi kitten tu 
bukan nak menghukum
tapi saya pun ada komitmen lain ...bukan semata-mata nak tunggu dia 

Kejam ke saya ?
tapi nasib baik dia faham dan mengaku salah dia 
saya cuma mampu minta maaf 
kenapa kami boleh je gerak ke tempat yang dijanjikan selepas solat maghrib terus tunggu 
pada saya orang suke ambil mudah bab janji dan masa ni 
ala bukan tak boleh tunggu kejap ?
bukan masalah tunggu sekejap? orang ada kerja lain nak dibuat

same goes to punctual waktu masuk kerja
kalau sendiri tak boleh nak disiplinkan diri sampai tepat pada masa
macammana? kan masalah tu ?
apa-papa pun kena manage masa tu sebaik mungkin...
kalau keluar pukul 6.30 samapi lewat keluar lagi awal sikit
inshaallah akan sampai tepat pada masa...
karang dah lewat nak minta orang lain cover? tak ke melibatkan orang lain sekali ?

kalau nak terus berjaya cuba la punctual 
tepati dan hargai masa tu 

tu je nak bebel..hihihi 
sorry la pepagi membebel la pulak kan ...

sekian 


No comments: