kawan

Bismillah....

dah banyak kali cuba nak tulis entry ni ...
taip...padam..taip..padam...
save as draft ...

bukan apa saya ni tak suke sebenarnya tulis benda yang serius 
yang melibatkan hati dan perasaan gitu 
tapi ni rasa macam nak tulis ...
sebab ada juga yang cakap saya dah lama tak contact diorang 
group pun left...
bukan sengaja....ni saya explain 

mungkin rasa serba salah ...
mungkin minta difahami 
tak banyak...sikit je pun dah cukup 

saya sejak dah keluar dari alam bujang 
dah lama jarang sangat contact kawan-kawan 
buka tak nak contact 
bukan dah lupakan mereka 
sumpah tak pernah lupa.....

kawan sekolah rendah 
Kawan sekolah menengah 
kawan asrama
kawan Sek.Teknik
kawan Poli 
Kawan housemate masa bujang 
Kawan TNB 

tapi saya nak jaga hati dan perasaan sendiri 
mungkin macam pentingkan diri 
tapi saya nak hidup macam normal..
macam biasa..tanpa rasa kurang atau terlebih 

bila chat dengan kawan lama 
misti diorang akan bercerita pasal life diorang 
bukan saya tak suke...bukan saya cemburu 
tapi saya tak ada cerita yang sama untuk dikongsi?
 life saya biasa saje? 
tiada apa yang berkembang?
jadi apa yang saya akan sembangkan dengan mereka ?

takkan orang cerita pasal perkembangan anak dah pandai itu dan ini 
dah sekolah disana dan sini?
apa yang saya nak ceritakan ?
kucing saya ? mereka tak punya kucing? 
cerita kami jadi tak sama 

takkan saya cuma akan jadi pendengar dan pura-pura tanya itu ini?
tanpa share apa-apa 
my life biasa saja 
bangun pagi-kerja-balik kerja-tido malam 

that's all

jadi wahai kawan-kawan ku 
itu saja yang hendak saya cerita kan 


kalau nak tau pasal saya ...
baca je kat sini ...selagi saya sihat. mampu. boleh 
saya akan terus menulis disini 

maaf kawan.


sekian 





2 comments:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

leez paham perasaan u.

LYAfrina said... Reply Comment

faham sgt apa y mawar rsa..byk2 bsabar ye.. kalo itu y tbaik, in shaa Allah, doakan moga kwn2 lama memahami n hormat kptusan ni